Založ si blog

Sociálne „ISTOTY“ začali u armády.

DISKUSNY  PRÍSPEVOK

zhromaždenie poberateľov dôchodkov za výsluhu k objasneniu návrhov pripravovanej

novelizácie Zákona o štátnej službe a Zákona o sociálnom zabezpečení.

 

Vážený pán minister,

vážený pán náčelník generálneho štábu,

vážení prítomní,

dovoľte mi, aby som sa i ja pripojil k diskusii. Som plk. gšt. v.v. Ing. Robert Karpecki. V OS som odslúžil 27 rokov v súlade s vtedy platnými zákonmi a predpismi. Do vysluhového dôchodku som odišiel 31. decembra 2009.  Môžem Vás ubezpečiť, presviedčať nikoho nebudem, že som si , tak ako mnohí iní, plnil svoje povinnosti v súlade so zákonmi a predpismi. Taktiež som dodržal záväzky a normy, ktoré boli na mňa kladené.

Zišli sme sa tu dnes, na tomto zhromaždení, aby sme diskutovali a objasňovali návrhy pripravovanej novelizácie Zákona o štátnej službe a Zákona o sociálnom zabezpečení. Chcel by som povedať, že štát, ktorý je dnes reprezentovaný súčastnou vládou by mal naviesť pôvodný právny stav a pri ďalšom rozhodovaní by sa mal riadiť Ústavou SR a Zákonmi SR.

Nevšimol som si, že by sa na zasadnutiach vlády či NR SR jednalo o zdanení poslaneckých platov a príjmov ako i danenie platov ich asistentov.  A to som ešte nenačal tému s platmi štátnych „manažérov“, daňových únikov, vyvodzovanie trestnoprávnej zodpovednosti a v neposlednom rade slušné a tučné vyplácanie sociálnych dávok, tiež pre určitú skupinu obyvateľstva, ktorá podľa môjho názoru neurobila pre túto republiku ani 0,5 % toho čo urobili, robia a budú robiť vojaci a ostatní príslušníci silových zložiek.

Potom by páni ministri nemuseli zbytočne jazdiť po Slovensku a spoločne vysvetľovať nevysvetliteľné a obhajovať neobhájiteľné. Po krokoch, ktoré politické vedenie krajiny smerom k výsluhovým dôchodcom urobilo a urobiť sa chystá, nie je k diskusii žiadny priestor.

Zdôvodňovanie, že systém je neudržateľný je najjednoduchším spôsobom, ako pred verejnosťou ospravedlniť čokoľvek. A urážať či ponižovať tých, ktorí chránili a bránili záujmy štátu (vrátane nasadenia života a zdravia), je podlé, úbohé a nedôstojné akejkoľvek slušnej a politicky zrelej vlády. Roztrhanie rozpočtu, ako to urobil pán premiér, je len ukážkou bezmocnosti vládnuť a siahať na sociálne istoty občanov.

Tým, že terajšia vládna moc  dovolila poslancovi Duchoňovi, bývalému štátnemu tajomníkovi ministra obrany, vpašovať do zákona o zdravotnom poistení nezákonným spôsobom, aj zmenu zákona o sociálnom zabezpečení príslušníkov silových rezortov sa Ústava SR už čiastočne natrhla. Ďalší zdrap papiera si odtrhol prezident SR, kedy jeho právnici urobili, možno osudnú chybu, keď priznali vo svojej odpovedi, že : citujem:   „Preto chápeme, že uvedené ustanovenie pociťujete nielen ako nespravodlivé, ale aj ako ustanovenie, ktoré nie je v súlade s čl.12 ods. 2 a čl. 39 ods.1 Ústavy SR.“  Krajšie a pravdivejšie priznanie o tom, že bol porušený zákon, snáď ani nemôže existovať.

Hazardné hry, zákon je protiústavný a obec môže do troch mesiacov licenciu zrušiť.   Štátny tajomník MF SR Peter Pellegríni hovoril v utorok v televíznych novinách o tom, že komu bola udelená licencia má mať právo podnikať do doby platnosti tejto licencie, inak hrozia žaloby a štát môže byť atakovaný formou súdnych sporov za poškodenie veci alebo ušlého zisku.

Tu by som chcel podotknúť, že my, výsluhový dôchodcovia sme takú licenciu v podobe rozhodnutia o výmere výsluhového dôchodku už obdržali a preto si dovolím tvrdiť, že ak idete chrániť prevádzkovateľov hazardných hier a bojíte sa ich žalôb, prečo si myslíte, že my sa brániť nebudeme.

Očakávam, že pán premiér zajtra roztrhá Ústavu SR a budú nasledovať ďalšie skupiny občanov, alebo snáď celý slovenský národ?

Ja som svoju časť dohody, ktorú mi stanovovali zákony SR a ďalšie právne normy, dodržal. Pri odchode do výsluhového dôchodku mi štát povedal, za akých podmienok odchádzam a akým spôsobom mi bude výsluhový dôchodok vyplácaný a valorizovaný. A vôbec sa v týchto podmienkach neuvádza to, že bude danený alebo inak znehodnotený. A preto očakávam, že štát svoju časť dohody DODRŽÍ!!! “pakta sunt servanda”- dohody sa dodržiavajú!!!

Záverom by som chcel zopakovať, že som z OS odišiel čistý bez problémov a preto sa ani dnes nechcem podieľať na prepracovávaní zákonov, ktoré porušujú Ústavu SR. Podľa Vás je to sociálny dialóg, ale podľa mňa, je to zatiahnutie širokej vojenskej verejnosti do špinavej hry, aby ste potom mohli povedať, že sme s týmto neporiadkom súhlasili aj keď všetci vieme, že to nieje pravda. Mrzí ma ešte jedna vec a to je poburovanie slúžiacich PrV proti nám výsluhovým dôchodcom tým, že sa im vysvetľuje, že platy budú mať znížené a budú platiť väčšie odvody kvôli výsluhovým dôchodcom. Veľmi smutné. A preto som podal podnet na GP SR a pripojil som sa k podaniu na ÚS SR, ktoré sa pripravuje

Ďakujem za pozornosť a prajem všetkým príjemný zbytok dňa.

 

Ako sú pripravované a horúcou ihlou šité zákony alebo ich novely.

14.10.2012

Tento ďalší blog je reakciou na predošlý, aby si našinec mohol urobiť obrázok, ako sa pripravujú neodborne zákony alebo ich novelizácie. Asi sa s nikým nekonzultuje a každý predkladateľ má patent na rozum. Ak by to tak nebolo mali by sme zákony na úrovni a asi by súdy a prokuratúra nemuseli riešiť rozpory, podania alebo nespravodlivosť, ktorú vidíme dnes a denne v našej [...]

Je desať bodov veľa pre pomoc?

14.10.2012

V Mojom ďalšom blogu som sľúbil, že poukážem na zneužívanie OS SR v prospech politikov,politických strán a taktiež na nehospodárne využívanie vojakov, vojenskej techniky a materiálu, ktoré sa deje zasa len a len za peniaze daňových poplatníkov. Chcel by som sa ospravedlniť, že nebudem písať to čo som sľúbil, to príde trocha neskôr, ale ak sa môžem, chcel by [...]

Prečo chýbajú peniaze na osobitných účtoch silových zložiek

08.10.2012

Dnes v mojom blogu posúvam verejnosti ďalšie informácie a pokračujem v zamysleniach sa nad silovými zložkami tohto štátu. Nebudem sa zameriavať na nezákonnosť a protiústavnosť pripravovaných riešení „SOCIÁLNOU“ vládou, lebo o tom už bolo napísané viac než dosť. Použijem niekoľko príkladov a hlavne čísel, ktoré sú verejne známe, ale nik ich pri [...]

Zuzana Čaputová / Aurel Sabó / Jaroslav Krám / Juraj Štefanka /

Čaputová poslednýkrát ako hlavná veliteľka síl vymenovala generálov. Armáde vyjadrila uznanie a vďaku

18.04.2024 15:34

Prezidentka zdôraznila, že povýšení dôstojníci zosobňujú aj prínos Slovenska a jeho armády v rámci spojenectva v NATO.

Vít Rakušan

Rakušan: Migračný pakt nie je skvelý, ale nové pravidlá sú potrebné. Podľa Babiša klame

18.04.2024 15:12

Podľa Rakušana kým budú v ČR budú ukrajinskí utečenci, Česko bude mať v solidárnom systéme výnimku.

SR Čaputová LPR Zbierka Onkológia Deň Narcisov BAX

Žlté narcisy dodávajú nádej a pomáhajú, zbierku podporila aj prezidentka

18.04.2024 14:06

Vďaka podľa nej patrí dobrovoľníkom, ale aj všetkým, ktorí sa rozhodnú podporiť dobrú vec a prejavia tak solidaritu s onkologickými pacientmi.

Rapid Life

Súd oslobodil spod obžaloby exšéfa odboru NBS Barriho v kauze Rapid Life

18.04.2024 14:02

Rozsudok nie je právoplatný, o odvolaní prokurátora rozhodne Najvyšší súd.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 6
Celková čítanosť: 21726x
Priemerná čítanosť článkov: 3621x

Autor blogu

Kategórie